Hoe is onze werkwijze?
Wat wij exact voor u kunnen betekenen hangt af van uw
specifieke wensen en omstandigheden. Om tot een goed advies te komen dat
zo volledig mogelijk is afgestemd op uw specifieke omstandigheden
hanteren wij een werkwijze die wij zullen vastleggen in een
dienstenovereenkomst of
opdrachtbevestiging, alsmede
onze
algemene voorwaarden
en
dienstverleningsdocument. Als
basis van onze werkwijze maken wij samen met u een uitgebreide
inventarisatie van uw huidige financiële situatie, uw wensen/doelen, uw
kennis en risico bereidheid.
Hoe ziet in het kort een advies traject er uit:
Tijdens het eerste gesprek maken wij kennis met u en inventariseren aan
de hand van een klantprofiel het volgende:
-Uw huidige financiële situatie
-Uw wensen/doelen
-Uw kennis en ervaring m.b.t. financiële producten en de financiële
markt.
-De mate waarin u bepaalde risico’s kunt en wenst te lopen
Vervolgens verwerken wij deze gegevens in een analyse en gaan bekijken
op welke manier(en) wij denken dat u uw wensen/doelen het beste kunt
realiseren. Deze analyse wordt in een tweede en eventuele volgende
gesprekken uitvoerig met u besproken en opties worden uitgelegd en
onderbouwd door bijvoorbeeld offertes. Na de afronding van een
adviesgesprek zijn wij verantwoordelijk voor de nazorg. Denk hierbij aan
een wijziging in de fiscale wetgeving, die direct invloed heeft op het
door ons aan u geadviseerde product. Als dit gebeurt, dan nemen wij
direct contact met u op om dit te bespreken en eventuele oplossingen
voor u aan te dragen.
Voor onze pensioenadviezen conformeren wij ons aan de leidraad
pensioenadvies zoals deze door de AFM is gepubliceerd. U kunt ervoor
kiezen ons voor één of meerdere van ondergenoemde diensten in te
schakelen voor zover deze niet onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn.
Het staat u vrij om voor bepaalde stappen gebruik te maken van diensten
van derden. Ons stappenplan luidt als volgt:
1.Intake: Voorafgaand aan het adviestraject houden wij een
intakegesprek. U geeft aan waaruit uw adviesvraag bestaat en wij geven
een indicatie van onze werkzaamheden die hiervoor benodigd zijn en de
daarmee gepaard gaande advieskosten. Het intakegesprek zelf is gratis.
2.Inventarisatie: Pensioenadvies start met het inventariseren van uw
doelstellingen Wij maken een uitgebreide en grondige inventarisatie van
uw specifieke situatie en wensen.
3.Analyse: Heeft u nog geen pensioenregeling of wilt u deze veranderen?
Dan is een goed advies belangrijk. Op basis van de onder punt 2
verzamelde informatie en zo nodig ook externe bronnen maken wij een
analyse.
4.Advies: Op basis van de gemaakte analyse, toetsing van de financiële
haalbaarheid, berekeningen, vergelijkingen en bijvoorbeeld juridische
advisering komen wij tot een advies. Hierbij vertalen wij de informatie
uit de eerdere punten naar een oplossing die zo goed mogelijk aansluit
bij uw specifieke omstandigheden, doelstellingen en prioriteiten.
5.Inkoopbegeleiding: Wanneer u dat wenst kunnen wij u tevens
ondersteunen bij het inkoop- of wijzigingstraject. Dat kan bijvoorbeeld
bestaan uit het beoordelen of vergelijken en controleren van offertes
van verschillende aanbieders.
6.Implementatie en communicatie: Wij coördineren de totstandkoming of
wijziging van een regeling. Wij verzorgen de contacten met de
verzekeraars en/of pensioenuitvoerder(s) in dit traject en controleren
o.a. de door de uitvoerder op te maken juridische stukken. U investeert
in goede arbeidsvoorwaarden, maar weten uw medewerkers dat? Extra
pensioencommunicatie kan u helpen uw medewerkers helder te informeren,
waardoor uw medewerkers deze arbeidsvoorwaarde beter begrijpen en
waarderen. Wij kunnen de communicatie richting de deelnemers aan de
regeling verzorgen.
7.Beheer en controle: Wanneer de regeling eenmaal actief is, dan heeft u
te maken met beheer en wijzigingen. Denk aan het doorgeven van in- en
uitdiensttreding, salariswijzigingen of parttimepercentages. Wij kunnen
wij ondersteuning bieden bij het beheer hiervan. Hoe actief of passief
dat beheer is, is afhankelijk van uw wensen. Gemaakte afspraken
hieromtrent zullen wij vastleggen in een beheerovereenkomst.
Adviesvrij
Ons kantoor heeft geen enkele verplichting en/of binding om
verzekeringen en/of financiële producten bij één of meer financiële
instellingen onder te brengen. Wij zijn dus volledig vrij in onze
advisering.
Ondernemersvrijheid
Geen enkele financiële instelling zoals een bank of een
verzekeringsmaatschappij, heeft een eigendomsbelang of zeggenschap in
onze onderneming. Deze vrijheid om u te kunnen adviseren wat wij in uw
belang vinden, gaat hand in hand met onze vrijheid als ondernemer.
Keuze van aanbieders
De markt kent veel aanbieders van financiële producten en diensten. Uit
al deze aanbieders zullen wij een aanbod selecteren dat goed past bij uw
persoonlijke wensen. Deze vergelijking maken wij op basis van een groot
aantal factoren. Natuurlijk valt daar de hoogte van de premie of rente
onder, maar belangrijker zijn de voorwaarden, kwaliteit en de ervaring
met de instelling en hoe zij zich opstelt indien een beroep wordt gedaan
op een uitkering van groot belang. Middels deze keuze van werken kunnen
wij als een ongebonden, objectieve en integere bemiddelaar voor u
optreden.
|